Λάζαρος Αβίντογλου – Άννα Ντουντουνάκη


Τα τελευταία επιτυχή αποτελέσματα στο Ευρωπαϊκό της Βουδαπέστης έφεραν στο φως έναν προπονητικό παράγοντα για τον οποίο γινόταν πολλή συζήτηση, παρότι όλοι τον γνωρίζουμε και γενικώς τον εφαρμόζουμε. Αναφερόμαστε στη φυσική προετοιμασία εκτός νερού. Με απλά λόγια το «γυμναστήριο». Κι έτσι κάνει την εμφάνισή του στο προσκήνιο το άτομο – προπονητής που έχει αναλάβει το fitness και ως αναπόσπαστο μέλος, συμπληρώνει μαζί με τους υπόλοιπους το προπονητικό τιμ των αθλητών υψηλών επιδόσεων.

Στο χώρο μας δυο άτομα τους είδους εμφανίζονται ως τα πιο δημοφιλή. Είναι ο Δημήτρης Κουλούρης και ο Λάμπρος Αβίντογλου.

Ο πρώτος, ο Δημήτρης, είναι πολύ γνωστός στο χώρο της πισίνας, καθότι ήταν και ο ίδιος κολυμβητής υψηλού επιπέδου, με συμμετοχή στην προηγούμενη Ολυμπιάδα του Ρίο 2016.

Ο Λάζαρος είναι ίσως λιγότερο γνωστός σε μας, διότι προέρχεται από άλλο άθλημα.

Αυτό όμως που έχει σημασία, πάνω από όλα, είναι τόσο οι δυο τους, όσο κι άλλοι να συνεισφέρουν στην αναγέννηση της Ελληνικής κολύμβησης.

Η σημερινή μας συζήτηση κινείται γύρω από αυτό το θέμα και ο προσκεκλημένος που μας τιμά με την παρουσία του είναι  ο Λάζαρος, ο οποίος έχει στο γυμναστήριο, δυο από τους κορυφαίους μας. Την Άννα Ντουντουνάκη και τον Κρίστιαν Γκολομέεβ.

Λάζαρος Αβίντογλου – Κρίστιαν Γκολομέεβ

Πάμε γρήγορα να δούμε τι μας λέει…

  • Πότε κατά την γνώμη σου μπορεί ένας/μια κολυμβητής/τρια να μπει στο γυμναστήριο;

Ακόμα και σε μικρή ηλικία (πχ 10 ετών ) μπορεί να ξεκινήσει ένα παιδί γυμναστήριο, να αρχίσει να μαθαίνει τεχνικές και τυπικές ασκήσεις, κάποιες φορές, μέσω παιχνιδιού, ώστε να μπει στη διαδικασία να σκεφτεί ότι θα είναι κάτι που θα πρέπει να γίνει τρόπος ζωής του, αν θέλει να στοχεύσει ψηλότερα.

  • Μπορούμε να πούμε ότι η κολυμβήτρια χρειάζεται περισσότερη από αυτού του τύπου προπόνησης, από ότι ο κολυμβητής;

Τόσο οι γυναίκες όσο και οι άντρες έχουν τις ίδιες ανάγκες. Οπότε και για τους δυο το πρόγραμμα προπόνησης πρέπει να περιλαμβάνει και ξηρά προπόνηση εκτός του νερού.

  • Πολλές κολυμβήτριες είναι επιφυλακτικές με το να πάνε στο γυμναστήριο διότι φοβούνται την αλλαγή της μορφολογίας του σώματός τους. Τι λες γι’ αυτό;

Είναι γενικά ένας μύθος το “αν κάνω βάρη θα φουσκώσω” και ένας φόβος που έχουν αρκετές γυναίκες. Η αλήθεια είναι ότι όσο και να προσπαθήσουν και όσα βάρη και αν κάνουν, δεν πρόκειται να κάνουν ανδρικό σώμα, εφόσον βέβαια χρησιμοποιούν φυσικά μέσα και όχι “αλλά σκευάσματα”. Αυτό οφείλεται στο ότι από τις γυναίκες λείπει εκείνη η ορμόνη, η τεστοστερόνη, που έχουν οι άνδρες και είναι η αιτία για το “φούσκωμα”…  Από ‘κει και πέρα σίγουρα μια αθλήτρια που στοχεύει στο ανώτερο επίπεδο, σε σχέση μια άλλη που απλά θέλει να αθλείται, θα έχει μια εμφανή διαφορά στο σώμα της, αλλά όχι σε αυτό που φαντάζονται “φουσκωμένο μυώδες αντρικό σώμα”.

  • Πόσες φορές την εβδομάδα θα πρέπει ένας κολυμβητής να περνά την πόρτα του γυμναστήριου;

Αυτό θα εξαρτηθεί σίγουρα από τις ανάγκες του/της αθλητή/τριας, όπως και από τον αριθμό προπονήσεων στο νερό ανά εβδομάδα. Ένας μέσος όρος τριών προπονήσεων την εβδομάδα φαίνεται να είναι το ιδανικό.

  • Πως αξιολογείς το έργο τους στο γυμναστήριο;

Η αξιολόγηση του κάθε αθλητή γίνεται με κάποια τεστ δύναμης, ταχύτητας, ταχυδύναμης, αντίληψης κ.α. και ανάλογα με τα αποτελέσματα δίνονται συγκεκριμένες ασκήσεις για τη βελτίωσή τους.

  • Τι  θα πρότεινες στα παιδιά της πισίνας που θέλουν να κερδίσουν ένα ολυμπιακό μετάλλιο;

Συμβουλή να δώσω; Ας πούμε να δουλεύουν… εκείνο ή το άλλο; δε θα ευσταθεί… γιατί καταρχάς πρέπει να βρουν έναν αξιόλογο γυμναστή και άνθρωπο, τον οποίο θα εμπιστευτούν και από ‘κει και έπειτα εκείνος κατά τη δική του κρίση του θα σχεδιάσει το πρόγραμμα που θα ακολουθήσει. Δηλαδή δεν ξέρω πως να απαντήσω…

Για να δώσω κάποια συμβουλή γενικώς θα μπορούσα να πω πως είτε εντός είτε εκτός νερού, αυτό είναι η εμπιστοσύνη που πρέπει να δείξουν στους ανθρώπους που έχουν διαλέξει για την προετοιμασία τους. Να καταλάβουν ότι θα πρέπει να θυσιάσουν κάποια πράγματα, να έχουν υπομονή και πίστη στο στόχο τους και να προσπαθούν να βγάζουν εκτός προπόνησης και εκτός του αγώνα, τα όποια θέματα μπορεί να προκύπτουν στην πορεία, ώστε να μην τους χαλάνε το μυαλό και την ψυχολογία. Εγώ πχ μιλάω πάρα πολύ με τους/τις αθλητές/τριές μου γιατί το θεωρώ τρομερά σημαντικό για την ψυχολογία τους.

  • Σε ευχαριστώ πολύ  και ελπίζω να έχουμε πολύ καλά αποτελέσματα στην προσεχή Ολυμπιάδα.
Χρήστος Παπαρροδόπουλος
Συνεργάτης Swimming.GR