Ο Δημήτρης Κουλούρης υπήρξε για πολλά χρόνια ένας από τους κορυφαίους κολυμβητές της χώρας μας. Με αποκορύφωμα τη συμμετοχή του στους Ολυμπιακούς του Ρίο 2016, συμμετείχε σε όλες τις μεγάλες διεθνείς διοργανώσεις (παγκόσμιους / πανευρωπαϊκούς), κατέκτησε μετάλλια σε Μεσογειακούς και Πανευρωπαϊκό Εφήβων. Ως αθλητής υπήρξε εξαιρετικά οργανωμένος, συνεπής, αγωνιστής και δουλευταράς, στοιχεία της προσωπικότητάς του, που τα μετέφερε αργότερα στις σπουδές του και στη συνέχεια στον επαγγελματικό του βίο.

Σήμερα είναι ήδη ιδιοκτήτης δυο γυμναστηρίων με διακριτικό τίτλο «Training Room», πολύ γνωστά στο χώρο μας, αφού εκεί προετοιμάζονται κάποιοι από τους κορυφαίους μας, αλλά και πολλοί κολυμβητές και πολλές κολυμβήτριες.

Μεταξύ άλλων δραστηριοτήτων συνεργάζεται παράλληλα με το Κολλέγιο Αθηνών / Ψυχικού στον τομέα της κολύμβησης.

Αυτά όμως είναι λίγο ως πολύ γνωστά στο χώρο της πισίνας. Αυτό που ίσως κάποιοι δε γνωρίζουν, είναι ότι είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου στο πεδίο «Άσκηση και Διατροφή».

Σήμερα, αν και είναι σίγουρος ότι οι περισσότεροι από μας τα γνωρίζουμε, μας υπενθυμίζει μερικούς βασικούς διατροφικούς κανόνες, αφού το «κλείσιμο» στο σπίτι, ίσως μας κάνει να σκεφτούμε αντίρροπα…

Δημήτρης Κουλούρης:

Για δεύτερη φορά φέτος, ο κόσμος του αθλητισμού παγώνει λόγω πανδημίας. Προπονήσεις και διοργανώσεις όλων των επιπέδων ακυρώνονται.

Και καθώς απρόσμενα συμβαίνουν όλα αυτά, οι αθλητές βρίσκονται σε μια άβολη κατάσταση άγχους, αβεβαιότητας, φόβου, διαταραχών στον ύπνο και στις διατροφικές τους συνήθειες.

Καθώς λοιπόν η εξειδικευμένη ανά άθλημα προπόνηση και ειδικότερα για την κολύμβηση, καθίσταται αδύνατη, η ψυχολογία των αθλητών αλλά και των προπονητών και …όλων, μπορεί να κλυδωνίζεται έντονα… Κι όπως γνωρίζουμε πολλές φορές τέτοιου είδους ψυχολογικές μεταπτώσεις μας οδηγούν στο …ψυγείο.

Προπονητές και αθλητές δεν γνωρίζουν ακόμη πως ακριβώς πρόκειται να πορευτούν. Θα γυρίσουν στις προπονήσεις τους την 1η Δεκεμβρίου ή θα παραταθεί η καραντίνα;

Τρεις παράμετροι πρέπει να παραμείνουν στο επίκεντρο:

  • Προσπάθεια για διατήρηση μυϊκής μάζας
  • Προσπάθεια για αποφυγή αύξησης βάρους
  • Προσπάθεια για θωράκιση του ανοσοποιητικού συστήματος

Η ενίσχυση ενός λειτουργικού ανοσοποιητικού συστήματος έρχεται μέσα από σωστές διατροφικές συνήθειες και τη διατήρηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

Επαρκής πρωτεϊνική και θερμιδική πρόσληψη, επιλέγοντας τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά είναι ό,τι χρειαζόμαστε τώρα περισσότερο.

Εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, ελιές, ταχίνι από 100% σπόρους σησαμιού, ξηροί, καρποί και σπόροι, κακάο, όσπρια, ψάρια και θαλασσινά, φρούτα και λαχανικά με έντονα χρώματα (συμπεριλαμβανομένων των αποξηραμένων), θα καλύψουν τις ανάγκες σας. Κολυμβητές και κολυμβήτριες, αλλά και γενικότερα όσοι και όσες αθλείστε, ψάξτε για εποχιακές τροφές, αγνά και καλά υλικά.

Καταναλώστε φρούτα και λαχανικά. Αποτελούν την πρώτη «ασπίδα» προστασίας. Εστιάστε στην ποικιλία.

Μειώστε την κατανάλωση ζάχαρης και ιδιαίτερα των πρόσθετων σακχάρων στα επεξεργασμένα τρόφιμα και ροφήματα.

Μην παραλείπετε τους δημητριακούς καρπούς (πχ. αλεύρι ολικής άλεσης, βρώμη, παξιμάδι κριθαρένιο ολικής). Αποτελούν εξαιρετική πηγή ινών, οι οποίες συμβάλλουν στην υγεία του εντέρου. Επίσης είναι πηγή βιταμινών του συμπλέγματος B, μαγνησίου, ψευδαργύρου και πολλών ακόμα ωφέλιμων ουσιών.

Κοιμηθείτε καλά και επαρκώς! Ο επαρκής καλός ύπνος είναι σημαντικός για ένα δυνατό ανοσοποιητικό!

Βάλτε στο πρόγραμμα σας προπόνηση! Μπορεί τα κολυμβητήρια και τα γυμναστήρια να είναι κλειστά, αλλά υπάρχουν μορφές προπόνησης που θα σας διατηρήσουν σε καλή φυσική κατάσταση, αλλά και στο να δαπανήσετε αρκετές από τις περίσσιες θερμίδες που σίγουρα έχετε καταναλώσει.

Η καθημερινή σωματική άσκηση βοηθά στην αποφόρτιση, ειδικά σε ένα «μαθημένο» σώμα, όπως αυτό του αθλητή!

Έτσι, μπορεί όταν επιστρέψετε στις πισίνες οι πρώτες μέρες να είναι κάπως δύσκολες, αλλά το σώμα σας θα έχει παραμείνει ενεργό, και η προσαρμογή θα είναι άμεση!

Τέλος, να χαμογελάτε και να ευγνωμονείτε για όλα τα όμορφα που έχουμε ακόμα!

Κουλούρης Δημήτρης,

MSc, OLY Ιδιοκτήτης Training Room Πτυχιούχος Φυσικής Αγωγής,

Μεταπτυχιακό στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο στην Άσκηση και διατροφή